poniedziałek, 10 czerwca 2013

Diastasis recti

O rozstępie mięśni brzucha dowiedziałam się z bloga Niebieskoszarej. Nie miałam zielonego pojęcia, że coś takiego istnieje!



Jest to szczelina, przerwa między mięśniami brzucha, jednym słowem dziura. I oczywiście, że to mam. Gdy poczytałam i poszperałam w internecie, wszystkie cząstki układanki złożyły mi się w jedno.
1) Dlaczego podczas ćwiczeń brzucha wygląda mi on podejrzanie,
2) Dlaczego ćwiczenia niewiele mi dają
3) Dlaczego nie mogę nad kształtem brzucha zapanować w żaden sposób.

Cóż, dwie ciąże zrobiły swoje. Wcale ćwiczeń nie zaniedbywałam, ale okazuje się, że proste brzuszki robią więcej złego niż dobrego.

Bardzo przystępnie cały problem wyjaśniony jest na tym forum, jeżeli was ten temat interesuje, poczytajcie, nie ma co kopiować.
Ja, po chwili załamania się, bo cała praca poszła na marne! zaczęłam ćwiczenia, żeby zmniejszyć rozstęp mięśni. Większość dostępnych filmów na YT przeznaczona jest dla kobiet w połogu, bardzo lekkie i powolne ćwiczenia, cóż, robię je dłużej po prostu :) Musiałam zaprzestać ćwiczeń z Chodakowską, za to odkryłam, że jestem w stanie zrobić parę pompek :) Więc i je wytrwale trenuję dalej. Na szczęście u mnie rozstęp nie jest aż tak duży, żebym musiała udawać się po poradę lekarza. Zdaje się, że bardziej drastyczne przypadki leczy się już tylko operacyjnie.

Dlaczego takiej wiedzy nie przekazuje się kobietom? Dlaczego nie rozpowszechnia się w ogóle tej wiedzy, nie przekazuje porad odnośnie ćwiczeń? To straszne, że przez lata prawdopodobnie robiłam sobie niemałą krzywdę, a brak jakichkolwiek informacji na ten temat nie pozwolił mi zadziałać odpowiednio wcześnie.
Teraz już pozostaje mi tylko ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć.


5 komentarzy:

  1. no pięknie. Naprawdę o tym nie wiedziałam;/ urodziłam 1 dziecko, pewnie też coś takiego mam... poszperam, poczytam, trzeba to naprawić:)
    pozdrawiam /i stronę dodaję do ulubionych:)/
    biegaCzka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkich kobiet to dotyczy, ale dość łatwo się zbadać. Mam nadzieję, że jednak nie będziesz miała z tym problemu. Dzięki za zalinkowanie :)

      Usuń
  2. Hej hej jestem po dwóch ciążach i słyszalam o rozstępie mięśni brzucha ale myślałam, że to w końcu samo wróci do normy..... ech gdybym tu nie trafiła to dalej bym była cicho - ciemna... dzięki i pozdrawiam!!! no i powodzenia w bieganiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o to chodzi, że kobiet nie informuje się o takich rzeczach, a przecież to podstawowa sprawa, eh... Powodzenia :) i dziękuję :)

      Usuń
  3. o..może niedługo będzie płaski brzuchol

    :D

    OdpowiedzUsuń